Page 9 - ARAPÇA ÖĞRENCİ EL KİTABI
P. 9

D) YABANCI DİL HAZIRLIK EĞİTİMİ


               1. Tarihçemiz

                      Aklın  ve  bilimin  öncülük  ettiği  çağdaş,  demokratik,  özgür  düşünceli  ve  kişisel
               sorumluluk  duyguları  gelişmiş,  toplumun  inanç  ve  değerlerine  saygılı,  kültürel  ve  tarihi

               değerlerini  benimsemiş,  uluslararası  vizyon  sahibi  gençler  yetiştirmeyi  amaç  edinen

               üniversitemize  bağlı  olarak,  15  Fakülte,  2  Yüksekokul,  15  Meslek  Yüksekokulu,  1
               Konservatuar,  4  Enstitü,  27  Uygulama  ve  Araştırma  Merkezi  ile  1  Araştırma  Merkezi  ve

               Rektörlüğe bağlı olarak kurulan 5 bölüm bulunmaktadır.


                      Yüksekokulumuz  Uludağ  Üniversitesi  Rektörlüğü’ne  bağlı  olarak  Bakanlar  Kurulu

               kararınca  4.3.2002  tarihinde  Yabancı  Diller  Yüksekokulu  adıyla  kurulmuştur.  Uludağ
               Üniversitesi YDYO dört yıllık bir okul olarak açılmış olup 2001-2002 Eğitim-Öğretim yılında

               Zorunlu Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı eğitimine başlamıştır. Aynı yıl rektörlüğe bağlı Yabancı
               Diller Bölümü de yüksekokulumuz bünyesine katılmıştır. YDYO aynı zamanda tüm fakülte,

               yüksekokul  ve  meslek  yüksekokullarının  birinci  sınıflarında  2547  sayılı  Yükseköğretim

               Kanunu’nun  5/ı  maddesinde  öngörülen  ortak  zorunlu  yabancı  dil  derslerini  de  (İngilizce,
               Fransızca, Almanca) yürütmektedir. Ali Osman Sönmez Kampüsü A ve B Bloklarında eğitim

               veren Yüksekokulumuzda toplam 50 derslik, bir bilgisayar laboratuvarı, bir bireysel öğrenme
               merkezi (Self-Access Centre) bulunmaktadır.




               2. Misyonumuz


                      Bursa  Uludağ  Üniversitesi  Yabancı  Diller  Yüksekokulu  (BUUSFL)  olarak
               misyonumuz, öğrencilerimizin akademik çalışmalarında ve gelecek yaşamlarında gereksinim

               duyacakları yabancı dil becerilerini yenilikçi teknolojiler kullanarak kazanmalarına öğrenci-

               merkezli ve iletişimsel bir ortamda destek sağlamaktır. Ayrıca kurumumuz, öğrencilerimizi dil
               öğrenme  süreçlerini  yaşam  boyu  sürdürmeleri  konusunda  motive  etmeyi  ve  daha  etkili  dil

               öğrenim  uygulamalarına  ulaşabilmek  adına  öğrenciler  ve  öğretim  görevlileri  arasında  iş
               birliğini teşvik etmeyi amaçlamaktadır.









                                                            7
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14