Page 4 - ARAPÇA ÖĞRENCİ EL KİTABI
P. 4

A) ÖNSÖZ

               SEVGİLİ ÖĞRENCİLER;

                      BURSA  ULUDAĞ  ÜNİVERSİTESİ  YABANCI  DİLLER

               YÜKSEKOKULU olarak eğitim amacımız yabancı dili “yaşam için

               öğrenme” ve “hayat boyu öğrenme” ilkelerine dayanmaktadır. Bu
               amaçla  eğitim  programlarımız  (Almanca,  Arapça,  Fransızca  ve

               İngilizce)  Avrupa  Dil  Kriterleri’nin  “CEFR”  (Common  European
               Framework) belirlediği dil becerileri (Konuşma, Yazma, Okuma, Dinleme,

               Dinleme-İzleme) ve dilin temel bileşenleri (Kelime Bilgisi, Dilbilgisi, Telaffuz, İmla Kuralları)

               doğrultusunda alanında uzman akademisyenler tarafından öğretilmektedir.

                      Dil öğrenmek özveri ister ve yaşam boyu devam edecek bir süreçtir. Bu süreçte gayret
               göstermek gerekmektedir. Fakülte hayatında hem alan derslerine çalışmak hem de akşamları

               veya hafta sonları bir kursta dil öğrenmek neredeyse imkânsızdır. Başarıya ancak dil eğitimine
               belirli  bir  süre  ayırarak  ve  tüm  dil  becerilerine  odaklanarak  ulaşılabilmektedir.  Üniversite

               öğrencilerinin  mezun  olduktan  hemen  sonra  iş  hayatına  atılması  ve  dil  eğitimi  için  yeterli
               zamanı olmaması da yadsınamaz bir gerçektir.


                      Küresel dünyada üniversiteli olmak eskisinden çok farklıdır. Çünkü bilgiye ulaşmanın
               yolu internetle çok kolay hale gelmiştir. İnternetteki bilgi kaynaklarının ise yaklaşık %85’i
               İngilizce’dir.  Dolayısıyla  yabancı  dil  bilmek,  bilgiye  doğrudan  ulaşmanın  altın  anahtarıdır.

               Ayrıca üniversitelerin bilimsel etkinlikleri de çoğu kez yabancı katılımcılar ile yabancı dilde
               gerçekleşmektedir.  Aynı  zamanda  üniversite  öğrencilerinin  büyük  çoğunluğu  lisans

               eğitiminden  sonra  akademik  kariyer  planlamaktadır.  Ancak  yüksek  lisans  ve  doktora

               programlarında yabancı  dil bilmeden araştırma yapmak neredeyse imkânsızdır. Öte yandan
               ERASMUS+, SECONDOS ve MEVLANA gibi öğrenci değişim programları ile yurtdışına

               çıkabilmenin yolu da iyi bir dil eğitiminden geçmektedir.

                      Dil hâkimiyeti çok iyi olan alanında uzman öğretim elemanlarının rehberliğinde, ders

               dışı otonom çalışma ve doğru bir yönlendirme dil eğitimindeki başarının olmazsa olmazıdır.
               Bilişim  teknolojilerini  etkin  kullanabilen  ve  en  güncel  eğitim  ve  öğretim  yöntemlerini

               uygulayan  akademisyenlerle,  sürekli  seviye  ve  durum  tespiti  yapılan  yoğun  bir  programa
               katılarak  fonksiyonel  dil  becerilerini  geliştirmek  ve  akademik  yolda  ilerlemek  sadece

               üniversitelerde mümkün olmaktadır.

                                                                               Prof. Dr. İsmail GÜLER
                                                                                Yüksekokul Müdürü


                                                            2
   1   2   3   4   5   6   7   8   9