Page 14 - ARAPÇA ÖĞRENCİ EL KİTABI
P. 14

Modül III’e hazırlık programından devamsızlık sebebi ile başarısız olan olan öğrenciler

               katılamaz. Modül III’ te %60 oranında başarı elde eden öğrenciler yaz dönemi sonunda yapılan
               yeterlik sınavına girmeye hak kazanırlar. Modül III ortalaması ve yeterlik sınav sonucunun

               % 50’ sinden oluşan başarı puanı 60 puan ve üzeri olan öğrenciler hazırlık sınıfında başarılı
               olmuş sayılırlar.



               7. Hazırlık Sınıfına Devam Etmeden Başarılı Olma


                      Hazırlık  sınıfında  başarısız  olan  öğrenciler  ve  hazırlık  sınıfına  devam  etmeyerek
               yabancı dilini kendi imkanları ile geliştiren öğrenciler, bir sonraki güz dönemi sonunda yapılan

               tekrar öğrencileri için yeterlik sınavına katılabilirler.


               8. Hazırlık Programı Müfredatı

                      YDYO  hazırlık  programında  dil  öğretimi  ve  öğrenimi  müfredatımız,  hedef  kitle

               ihtiyacımıza ve eğitim felsefemize uygun olarak Genel Amaçlı Arapça olarak belirlenmiştir.

                      Tüm modüllerde müfredat planımız ders içi ve ders dışı etkinliklerden oluşmaktadır.
               Ders içi müfredatı ders kitabı odaklı; ders dışı müfredatı ise ödev ve portfolyo uygulamaları

               kapsamında tasarlanmıştır. (Bkz. Tablo 6).

                                     Uygulama                    Uygulama Yeri       Ağırlık Oranı

                     Ders Kitabı                                     Ders içi            % 80


                     Ödev ve Portfolyo Uygulaması                    Ders dışı           % 18

                     Öğretim Görevlisi Değerlendirme Notu            Ders içi             % 2

                     Tablo 5: YDYO Hazırlık Programı Ders İçi ve Ders Dışı Müfredat Ağırlık Oranları




                      Portfolyo  çalışmalarımız,  özellikle  eylem  odaklı  eğitim  anlayışımızda  belirttiğimiz

               süreç, görev ve ürün odaklı dil öğrenimi sunma ve öğrencilere otonom dil öğrenme becerileri
               kazandırma  hedefleri  kapsamında  uygulanmaktadır.  Tüm  portfolyo  çalışmalarımız  dijital

               platformlar  üzerinden  organize  edilmekte  ve  değerlendirilmektedir.  Yine  dijital  platform
               üzerinden öğrencilerimizin portfolyo çalışmalarına dönüt verilmektedir. Bu sebeple porfolyo

               çalışmaları sayesinde öğrencilerin dijital medya kullanım becerileri de dil öğrenim sürecine

               dahil edilmiş olmaktadır. Öğretim görevlilerimiz ve öğrencilerimiz için portfolyo çalışmaları


                                                           12
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19