Page 10 - ARAPÇA ÖĞRENCİ EL KİTABI
P. 10
3. Vizyonumuz
Bursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) olarak vizyonumuz;
herhangi bir dil programından bağımsız olarak da öğrencilerimizin kendi öğrenmelerini
geliştirebilmelerine olanak sağlayan ve beraberinde yeni öğretim tekniklerinden faydalanarak
öğrenci merkezli, işbirlikçi ve yaratıcı bir öğrenim becerisini kazandıracak en mükemmel
ortamı sağlamaktır.
4. YDYO Eğitim Anlayışı
YDYO, eğitim felsefesi olarak, geleneksel öğretmen ve öğretim odaklı yaklaşım yerine
öğrenci ve öğrenim merkezli olan eylem-odaklı yabancı dil öğretim yaklaşımını
benimsemektedir. Bu yaklaşım hedef dilde hareket edebilmeyi, etkileşime geçebilmeyi ve
iletişim kurabilmeyi amaçlamaktadır. YDYO eğitim yaklaşımı birbirini harekete geçiren,
destekleyen ve ilerleten sekiz ilkesel çarktan oluşmaktadır (Bkz. Şema 1):
4.1 YDYO Eğitim Anlayışının İlkeleri
Şema 1: YDYO Eğitim Anlayışı 8 Çarkı
8