Page 12 - ARAPÇA ÖĞRENCİ EL KİTABI
P. 12
5. Arapça Hazırlık Programı Öğretim Tasarım Modeli
YDYO, kurulduğu günden bu yana, değişen çağın ve yeni neslin ihtiyaçlarına uygun,
sürdürülebilir bir yabancı dil eğitimi ve öğretimini hedeflemektedir. Güncel öğretim
yaklaşım ve metotlarını yakından takip ederek, Arapça hazırlık programının sürekli gelişen,
dinamik bir yapı olmasına özen göstermektedir. Avrupa Diller Ortak Çerçeve Programında
(CEFR) belirlenen kriterler doğrultusunda YDYO, yabancı dil öğretimi sürecini, kendi
kurumsal koşullarını dikkate alarak, öğrencilerin de öz-sorumluluk alabilecekleri şekilde
hazırlamaktır.
Hazırlık Programı Tasarım Modelimizin en temel yabancı dil öğretim amacı; CEFR’ de
öngörülen, öğrencilerimize yabancı dilin temel kuralları ile sözlü ve yazılı anlama-anlatma
yöntemlerini öğretmek, çeşitli alanlardaki yayınları izleyebilme becerisi edindirmek, sosyal ve
akademik yaşam için gereken iletişim dilini kazandırmaktır.
Eğitim felsefemizde belirttiğimiz eylem odaklı anlayışımız ve hedeflenen 21. yüzyıl
becerileri doğrultusunda, Hazırlık Programı Tasarım Modelimiz, CEFR’ın tanımladığı dört
temel dil becerisi (dinleme, konuşma, okuma, yazma) ile dilin temel bileşenlerine (kelime
bilgisi, dilbilgisi, telaffuz, imla kuralları) önem veren ve bunların derslerde bütünleşik şekilde
işlenmesini sağlayan bir şekilde tasarlanmıştır.
6. Modüler Sistem
Arapça Hazırlık Sınıflarımızda aşağıda belirtilen modüller açılmaktadır:
Haftalık Toplam
Modül Düzey Hedef
Ders Saati Süre
Modül I A1 / A2 Genel Amaçlı Arapça 22 16 hafta
Modül II A2+ / B1 Genel Amaçlı Arapça 22 16 hafta
Modül III B1 Genel Amaçlı Arapça 22 7 hafta
(Yaz Dön.)
Tablo 1: YDYO Hazırlık Programı Modülleri
Bu modüller, güz ve bahar döneminde bir modülde iki düzey olacak şekilde, yaz
döneminde ise tek bir düzey olacak şekilde toplam üç farklı modül olarak tasarlanmıştır (Bkz.
10