Page 11 - ARAPÇA ÖĞRENCİ EL KİTABI
P. 11
YDYO Hazırlık Programı Tasarım Modelimiz, eylem odaklı anlayışımız doğrultusunda
dil öğrenenin sosyal aktör; dilin ise gerçek hayatta iletişim kurma aracı olduğu gerçeğinden
yola çıkmaktadır. Bu model, öğrenci-öğrenci ve öğretmen-öğrenci arasında anlamlı bir ilişki
kurmaya önem vermektedir. Bu sebeple Hazırlık Programı Tasarım Modelimiz öğrencilerin
yabancı dil öğrenimlerine destek vermenin yanı sıra, onları gelecekteki lisans hayatlarına da
hazırlamaktadır. Bu amaçla, Öğrenci Faaliyetleri Birimimiz öğrencilerimize akademik
çevreden veya iş dünyasından uzmanları konuşmacı konuşmacı olarak davet ederek seminerler
düzenlemektedir.
Öğrenciler, YDYO Arapça hazırlık eğitiminden geçerek dil becerilerini
geliştirecekleridir. Böylelikle, öğrenciler bölümlerinde Arapça alacakları derslerde başarılı
olabilme, alanlarında Arapça araştırma yapabilme, küresel bağlamda etkili bir iletişim aracı
kazanabilme fırsatı bulabileceklerdir. Ayrıca öğrencilerimizin dil öğrenme sürecinde sosyal
aktör olarak hedef dilde hareket edebilmeleri ve başarılı iletişim kurabilmeleri için kişisel,
sosyal ve iletişimsel becerilerin geliştirilmesi için YDYO eğitim anlayışı aşağıdaki 21. Yüzyıl
becerilerini kapsamaktadır. Hazırlık eğitim süresince geliştirilmesi hedeflenen beceriler şema
2’ de sunulmuştur.
Eleştirel
Yaratıclık Ve Zaman Işbirlikçi Düşünme Ve Dijital Akademik
Iletişim
Inovasyon Yönetimi Çalışma Problem Okuryazarlık Dürüstlük
Çözme
Şema 2: Kazanılması Hedeflenen Yedi Adet 21. Yüzyıl Becerisi
9