Page 9 - 2021-2022 FRANSIZCA HAZIRLIK ÖĞRENCİ EL KİTABI
P. 9
1. Tarihçemiz
Aklın ve bilimin öncülük ettiği çağdaş, demokratik, özgür düşünceli ve kişisel
sorumluluk duyguları gelişmiş, toplumun inanç ve değerlerine saygılı, kültürel ve tarihi
değerlerini benimsemiş, uluslararası vizyon sahibi gençler yetiştirmeyi amaç edinen
üniversitemize bağlı olarak, 15 Fakülte, 2 Yüksekokul, 15 Meslek Yüksekokulu, 1
Konservatuar, 4 Enstitü, 27 Uygulama ve Araştırma Merkezi ile 1 Araştırma Merkezi ve
Rektörlüğe bağlı olarak kurulan 5 bölüm bulunmaktadır.
Yüksekokulumuz Uludağ Üniversitesi Rektörlüğü’ne bağlı olarak Bakanlar Kurulu
kararınca 4.3.2002 tarihinde Yabancı Diller Yüksekokulu adıyla kurulmuştur. Uludağ
Üniversitesi YDYO dört yıllık bir okul olarak açılmış olup 2001-2002 Eğitim-Öğretim yılında
Zorunlu Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı eğitimine başlamıştır. Aynı yıl rektörlüğe bağlı Yabancı
Diller Bölümü de yüksekokulumuz bünyesine katılmıştır. YDYO aynı zamanda tüm fakülte,
yüksekokul ve meslek yüksekokullarının birinci sınıflarında 2547 sayılı Yükseköğretim
Kanunu’nun 5/ı maddesinde öngörülen ortak zorunlu yabancı dil derslerini de (İngilizce,
Fransızca, Almanca) yürütmektedir. Ali Osman Sönmez Kampüsü A ve B Bloklarında eğitim
veren Yüksekokulumuzda toplam 50 derslik, bir bilgisayar laboratuvarı, bir bireysel öğrenme
merkezi (Self-Access Centre) bulunmaktadır.
2. Misyonumuz
Bursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu (BUUSFL) olarak
misyonumuz, öğrencilerimizin akademik çalışmalarında ve gelecek yaşamlarında gereksinim
duyacakları yabancı dil becerilerini yenilikçi teknolojiler kullanarak kazanmalarına öğrenci-
merkezli ve iletişimsel bir ortamda destek sağlamaktır. Ayrıca kurumumuz, öğrencilerimizi dil
öğrenme süreçlerini yaşam boyu sürdürmeleri konusunda motive etmeyi ve daha etkili dil
öğrenim uygulamalarına ulaşabilmek adına öğrenciler ve öğretim görevlileri arasında iş
birliğini teşvik etmeyi amaçlamaktadır.
3. Vizyonumuz
Bursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu (BUUSFL) olarak vizyonumuz;
herhangi bir dil programından bağımsız olarak da öğrencilerimizin kendi öğrenmelerini
geliştirebilmelerine olanak sağlayan ve beraberinde yeni öğretim tekniklerinden faydalanarak
öğrenci merkezli, işbirlikçi ve yaratıcı bir öğrenim becerisini kazandıracak en mükemmel
ortamı sağlamaktır.
8