Page 12 - 2021-2022 FRANSIZCA HAZIRLIK ÖĞRENCİ EL KİTABI
P. 12

5. Fransızca Hazırlık Programı Öğretim Tasarım Modeli

                      YDYO, kurulduğu günden bu yana, değişen çağın ve yeni neslin ihtiyaçlarına uygun,

               sürdürülebilir  bir  yabancı  dil  eğitimi  ve  öğretimini  hedeflemektedir.  Güncel  öğretim
               yaklaşım ve metotlarını yakından takip ederek, Fransızca hazırlık programının sürekli gelişen,

               dinamik bir yapı olmasına özen göstermektedir. Avrupa Diller Ortak Çerçeve Programında

               (CEFR)  belirlenen  kriterler  doğrultusunda  YDYO,  yabancı  dil  öğretimi  sürecini,  kendi
               kurumsal  koşullarını  dikkate  alarak,  öğrencilerin  de  öz-sorumluluk  alabilecekleri  şekilde

               hazırlamaktır.


                      Hazırlık Programı Tasarım Modelimizin en temel yabancı dil öğretim amacı; CEFR’ de

               öngörülen, öğrencilerimize yabancı  dilin  temel  kuralları ile sözlü  ve yazılı  anlama-anlatma
               yöntemlerini öğretmek, çeşitli alanlardaki yayınları izleyebilme becerisi edindirmek, sosyal ve

               akademik yaşam için gereken iletişim dilini kazandırmaktır.


                      Eğitim felsefemizde belirttiğimiz eylem odaklı anlayışımız ve hedeflenen 21. yüzyıl

               becerileri  doğrultusunda,  Hazırlık  Programı  Tasarım  Modelimiz,  CEFR’ın  tanımladığı  dört
               temel dil becerisi (dinleme, konuşma, okuma, yazma) ile dilin temel bileşenlerine (kelime

               bilgisi, dilbilgisi, telaffuz, imla kuralları) önem veren ve bunların derslerde bütünleşik şekilde
               işlenmesini sağlayan bir şekilde tasarlanmıştır.


                      Bursa  Uludağ Üniversitesi  Yabancı  Diller Yüksekokulu’nda  Fransızca Hazırlık

               Programı’nı  başarıyla  tamamlayan  öğrenci,  eylem  odaklı  yaklaşımda  gerekli  olan  bilgi

               alışverişinde  bulunan  ve  işbirlikçi  görevleri  yerine  getiren;  genel  ve  iletişimsel  dil
               yeterliliklerini geliştirmiş; ve Genel Fransızca açısından çeşitli görevleri yerine getirmek için

               uygun stratejileri güven, kendiliğindenlik ve akıcılık bağlamında etkinleştiren öğrenci olarak

               tanımlanır. Akademik Fransızca ile ilgili olarak da, başarılı bir öğrenci akademik başarı için
               gerekli  dil  becerilerini  geliştirmiş;  arabuluculuk  yoluyla  yararlı  stratejileri  birleştiren;

               etkileşimde  anlamı  oluşturan;  ve  not  almayı,  bir  tartışmaya  katılımı  teşvik  etmeyi,  diğer
               insanların fikirlerini geliştirmeyi ve bir grup tartışmasına öncülük etmeyi gerektiren görevlerde

               yer alan öğrenciyi ifade eder. Kurumumuzda başarılı olarak tanımlanan öğrenci ayrıca kendi
               öğreniminin sorumluluğunu üstlenir ve dil öğrenmenin, 21. yüzyıl becerilerini kullanmayı ve

               sınıf dışında öğrenmeyi gerektiren ömür boyu süren bir süreç olduğunun farkındadır.




                                                           11
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17