Page 12 - 2021-2022 FRANSIZCA HAZIRLIK ÖĞRENCİ EL KİTABI
P. 12
5. Fransızca Hazırlık Programı Öğretim Tasarım Modeli
YDYO, kurulduğu günden bu yana, değişen çağın ve yeni neslin ihtiyaçlarına uygun,
sürdürülebilir bir yabancı dil eğitimi ve öğretimini hedeflemektedir. Güncel öğretim
yaklaşım ve metotlarını yakından takip ederek, Fransızca hazırlık programının sürekli gelişen,
dinamik bir yapı olmasına özen göstermektedir. Avrupa Diller Ortak Çerçeve Programında
(CEFR) belirlenen kriterler doğrultusunda YDYO, yabancı dil öğretimi sürecini, kendi
kurumsal koşullarını dikkate alarak, öğrencilerin de öz-sorumluluk alabilecekleri şekilde
hazırlamaktır.
Hazırlık Programı Tasarım Modelimizin en temel yabancı dil öğretim amacı; CEFR’ de
öngörülen, öğrencilerimize yabancı dilin temel kuralları ile sözlü ve yazılı anlama-anlatma
yöntemlerini öğretmek, çeşitli alanlardaki yayınları izleyebilme becerisi edindirmek, sosyal ve
akademik yaşam için gereken iletişim dilini kazandırmaktır.
Eğitim felsefemizde belirttiğimiz eylem odaklı anlayışımız ve hedeflenen 21. yüzyıl
becerileri doğrultusunda, Hazırlık Programı Tasarım Modelimiz, CEFR’ın tanımladığı dört
temel dil becerisi (dinleme, konuşma, okuma, yazma) ile dilin temel bileşenlerine (kelime
bilgisi, dilbilgisi, telaffuz, imla kuralları) önem veren ve bunların derslerde bütünleşik şekilde
işlenmesini sağlayan bir şekilde tasarlanmıştır.
Bursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu’nda Fransızca Hazırlık
Programı’nı başarıyla tamamlayan öğrenci, eylem odaklı yaklaşımda gerekli olan bilgi
alışverişinde bulunan ve işbirlikçi görevleri yerine getiren; genel ve iletişimsel dil
yeterliliklerini geliştirmiş; ve Genel Fransızca açısından çeşitli görevleri yerine getirmek için
uygun stratejileri güven, kendiliğindenlik ve akıcılık bağlamında etkinleştiren öğrenci olarak
tanımlanır. Akademik Fransızca ile ilgili olarak da, başarılı bir öğrenci akademik başarı için
gerekli dil becerilerini geliştirmiş; arabuluculuk yoluyla yararlı stratejileri birleştiren;
etkileşimde anlamı oluşturan; ve not almayı, bir tartışmaya katılımı teşvik etmeyi, diğer
insanların fikirlerini geliştirmeyi ve bir grup tartışmasına öncülük etmeyi gerektiren görevlerde
yer alan öğrenciyi ifade eder. Kurumumuzda başarılı olarak tanımlanan öğrenci ayrıca kendi
öğreniminin sorumluluğunu üstlenir ve dil öğrenmenin, 21. yüzyıl becerilerini kullanmayı ve
sınıf dışında öğrenmeyi gerektiren ömür boyu süren bir süreç olduğunun farkındadır.
11