Page 4 - 2021-2022 FRANSIZCA HAZIRLIK ÖĞRENCİ EL KİTABI
P. 4
A) ÖNSÖZ
SEVGİLİ ÖĞRENCİLER;
BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER
YÜKSEKOKULU olarak eğitim amacımız yabancı dili “yaşam için
öğrenme” ve “hayat boyu öğrenme” ilkelerine dayanmaktadır. Bu
amaçla eğitim programlarımız (İngilizce, Almanca, Arapça ve
Fransızca) Avrupa Dil Kriterleri’nin “CEFR” (Common European
Framework) belirlediği dil becerileri (Konuşma, Yazma, Okuma, Dinleme,
Dinleme-İzleme) ve dilin temel bileşenleri (Kelime Bilgisi, Dilbilgisi, Telaffuz, İmla Kuralları)
doğrultusunda alanında uzman akademisyenler tarafından öğretilmektedir.
Dil öğrenmek özveri ister ve yaşam boyu devam edecek bir süreçtir. Bu süreçte gayret
göstermek gerekmektedir. Fakülte hayatında hem alan derslerine çalışmak hem de akşamları
veya hafta sonları bir kursta dil öğrenmek neredeyse imkânsızdır. Başarıya ancak dil eğitimine
belirli bir süre ayırarak ve tüm dil becerilerine odaklanarak ulaşılabilmektedir. Üniversite
öğrencilerinin mezun olduktan hemen sonra iş hayatına atılması ve dil eğitimi için yeterli
zamanı olmaması da yadsınamaz bir gerçektir.
Küresel dünyada üniversiteli olmak eskisinden çok farklıdır. Çünkü bilgiye ulaşmanın
yolu internetle çok kolay hale gelmiştir. İnternetteki bilgi kaynaklarının ise yaklaşık %85’i
İngilizce’dir. Dolayısıyla yabancı dil bilmek, bilgiye doğrudan ulaşmanın altın anahtarıdır.
Ayrıca üniversitelerin bilimsel etkinlikleri de çoğu kez yabancı katılımcılar ile yabancı dilde
gerçekleşmektedir. Aynı zamanda üniversite öğrencilerinin büyük çoğunluğu lisans
eğitiminden sonra akademik kariyer planlamaktadır. Ancak yüksek lisans ve doktora
programlarında yabancı dil bilmeden araştırma yapmak neredeyse imkânsızdır. Öte yandan
ERASMUS+, SECONDOS ve MEVLANA gibi öğrenci değişim programları ile yurtdışına
çıkabilmenin yolu da iyi bir dil eğitiminden geçmektedir.
Dil hâkimiyeti çok iyi olan alanında uzman öğretim elemanlarının rehberliğinde, ders
dışı otonom çalışma ve doğru bir yönlendirme dil eğitimindeki başarının olmazsa olmazıdır.
Bilişim teknolojilerini etkin kullanabilen ve en güncel eğitim ve öğretim yöntemlerini
uygulayan akademisyenlerle, sürekli seviye ve durum tespiti yapılan yoğun bir programa
katılarak fonksiyonel dil becerilerini geliştirmek ve akademik yolda ilerlemek sadece
üniversitelerde mümkün olmaktadır.
Prof. Dr. İsmail GÜLER
Yüksekokul Müdürü
3