Page 10 - 2021-2022 FRANSIZCA HAZIRLIK ÖĞRENCİ EL KİTABI
P. 10
EŞİTLİK İLKESİ
Bursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu eğitim ve istihdamda fırsat eşitliği
ve eşit muamele ilkesine bağlıdır. Eğitim ve kabul süreçlerinde cinsiyet, din, ulusal ve etnik
köken, ırk, renk, fiziksel engel, fiziksel görünüm, medeni veya ebeveynlik durumu ayrımı
yapmaksızın tüm bireylere saygı gösterir.
4. YDYO Eğitim Anlayışı
YDYO, eğitim felsefesi olarak, geleneksel öğretmen ve öğretim odaklı yaklaşım yerine
öğrenci ve öğrenim merkezli olan eylem-odaklı yabancı dil öğretim yaklaşımını
benimsemektedir. Bu yaklaşım hedef dilde hareket edebilmeyi, etkileşime geçebilmeyi ve
iletişim kurabilmeyi amaçlamaktadır. YDYO eğitim yaklaşımı birbirini harekete geçiren,
destekleyen ve ilerleten sekiz ilkesel çarktan oluşmaktadır (Bkz. Şema 1):
4.1 YDYO Eğitim Anlayışının İlkeleri
Şema 1: YDYO Eğitim Anlayışı 8 Çarkı
YDYO Hazırlık Programı Tasarım Modelimiz, eylem odaklı anlayışımız doğrultusunda
dil öğrenenin sosyal aktör; dilin ise gerçek hayatta iletişim kurma aracı olduğu gerçeğinden
yola çıkmaktadır. Bu model, öğrenci-öğrenci ve öğretmen-öğrenci arasında anlamlı bir ilişki
9