Page 10 - 2021-2022 FRANSIZCA HAZIRLIK ÖĞRENCİ EL KİTABI
P. 10

EŞİTLİK İLKESİ

                 Bursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu eğitim ve istihdamda fırsat eşitliği
                  ve eşit muamele ilkesine bağlıdır.  Eğitim ve kabul süreçlerinde cinsiyet, din, ulusal ve etnik
                 köken, ırk, renk, fiziksel engel, fiziksel görünüm, medeni veya ebeveynlik durumu ayrımı

                 yapmaksızın tüm bireylere saygı gösterir.


               4. YDYO Eğitim Anlayışı


                      YDYO, eğitim felsefesi olarak, geleneksel öğretmen ve öğretim odaklı yaklaşım yerine
               öğrenci  ve  öğrenim  merkezli  olan  eylem-odaklı  yabancı  dil  öğretim  yaklaşımını

               benimsemektedir. Bu yaklaşım hedef dilde hareket edebilmeyi, etkileşime geçebilmeyi ve
               iletişim  kurabilmeyi  amaçlamaktadır.  YDYO  eğitim  yaklaşımı  birbirini  harekete  geçiren,

               destekleyen ve ilerleten sekiz ilkesel çarktan oluşmaktadır (Bkz. Şema 1):


               4.1 YDYO Eğitim Anlayışının İlkeleri




























                                          Şema 1: YDYO Eğitim Anlayışı 8 Çarkı

                      YDYO Hazırlık Programı Tasarım Modelimiz, eylem odaklı anlayışımız doğrultusunda

               dil öğrenenin sosyal aktör; dilin ise gerçek hayatta iletişim kurma aracı olduğu gerçeğinden
               yola çıkmaktadır. Bu model, öğrenci-öğrenci ve öğretmen-öğrenci arasında anlamlı bir ilişki


                                                            9
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15