Page 17 - 2021-2022 FRANSIZCA HAZIRLIK ÖĞRENCİ EL KİTABI
P. 17

YDYO  hazırlık  programında  dil  öğretimi  ve  öğrenimi  müfredatımız,  hedef  kitle

               ihtiyacımıza  ve  eğitim  felsefemize  uygun  olarak  Genel  Amaçlı  Fransızca  ve  Akademik
               Amaçlı  Fransızca  olarak  belirlenmiştir.  Genel  Amaçlı  Fransızca  hedefli  düzeylerde

               bütünleşik beceri odaklı dil eğitimi, Akademik Amaçlı Fransızca hedefli düzeylerde ise alan
               ilgili  destekleyici  bilgilerin  beceriler  ile  tematik  bir  uyum  içerisinde  olacak  şekilde

               tasarlanmıştır.

                      Tüm modüllerde müfredat planımız ders içi ve ders dışı etkinliklerden oluşmaktadır.
               Ders içi müfredatı ders kitabı odaklı; ders dışı müfredatı ise ödev ve portfolyo uygulamaları

               kapsamında tasarlanmıştır. (Bkz. Tablo 6).

                                     Uygulama                    Uygulama Yeri       Ağırlık Oranı

                     Ders Kitabı                                     Ders içi            % 80


                     Ödev ve Portfolyo Uygulaması                    Ders dışı           % 18

                     Öğretim Görevlisi Değerlendirme Notu            Ders içi             % 2

                     Tablo 6: YDYO Hazırlık Programı Ders İçi ve Ders Dışı Müfredat Ağırlık Oranları


                      YDYO  hazırlık  programında,  ders  dışı  dil  etkinliği  olarak  her  modül  için  üç  farklı
               portfolyo uygulaması bulunmaktadır (Bkz. Tablo 7).


                    Portfolyo Uygulaması       Görev (Modül başına)  Kullanılan Dijital Platform

                    Yazma Portfolyosu          5 adet Yazma Görevi      Microsoft Teams

                    Konuşma Portfolyosu        3 adet Video Görevi      Microsoft Teams


                    Okuma Portfolyosu          2 adet Okuma Görevi      Microsoft Teams

                             Tablo 7: YDYO Hazırlık Programı Ders Dışı Portfolio Uygulaması


                      Portfolyo  çalışmalarımız,  özellikle  eylem  odaklı  eğitim  anlayışımızda  belirttiğimiz

               süreç, görev ve ürün odaklı dil öğrenimi sunma ve öğrencilere otonom dil öğrenme becerileri
               kazandırma  hedefleri  kapsamında  uygulanmaktadır.  Tüm  portfolyo  çalışmalarımız  dijital

               platformlar  üzerinden  organize  edilmekte  ve  değerlendirilmektedir.  Yine  dijital  platform
               üzerinden öğrencilerimizin portfolyo çalışmalarına dönüt verilmektedir. Bu sebeple porfolyo

               çalışmaları sayesinde öğrencilerin dijital medya kullanım becerileri de dil öğrenim sürecine
               dahil edilmiş olmaktadır. Öğretim görevlilerimiz ve öğrencilerimiz için portfolyo çalışmaları




                                                           16
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22