Page 17 - 2021-2022 FRANSIZCA HAZIRLIK ÖĞRENCİ EL KİTABI
P. 17
YDYO hazırlık programında dil öğretimi ve öğrenimi müfredatımız, hedef kitle
ihtiyacımıza ve eğitim felsefemize uygun olarak Genel Amaçlı Fransızca ve Akademik
Amaçlı Fransızca olarak belirlenmiştir. Genel Amaçlı Fransızca hedefli düzeylerde
bütünleşik beceri odaklı dil eğitimi, Akademik Amaçlı Fransızca hedefli düzeylerde ise alan
ilgili destekleyici bilgilerin beceriler ile tematik bir uyum içerisinde olacak şekilde
tasarlanmıştır.
Tüm modüllerde müfredat planımız ders içi ve ders dışı etkinliklerden oluşmaktadır.
Ders içi müfredatı ders kitabı odaklı; ders dışı müfredatı ise ödev ve portfolyo uygulamaları
kapsamında tasarlanmıştır. (Bkz. Tablo 6).
Uygulama Uygulama Yeri Ağırlık Oranı
Ders Kitabı Ders içi % 80
Ödev ve Portfolyo Uygulaması Ders dışı % 18
Öğretim Görevlisi Değerlendirme Notu Ders içi % 2
Tablo 6: YDYO Hazırlık Programı Ders İçi ve Ders Dışı Müfredat Ağırlık Oranları
YDYO hazırlık programında, ders dışı dil etkinliği olarak her modül için üç farklı
portfolyo uygulaması bulunmaktadır (Bkz. Tablo 7).
Portfolyo Uygulaması Görev (Modül başına) Kullanılan Dijital Platform
Yazma Portfolyosu 5 adet Yazma Görevi Microsoft Teams
Konuşma Portfolyosu 3 adet Video Görevi Microsoft Teams
Okuma Portfolyosu 2 adet Okuma Görevi Microsoft Teams
Tablo 7: YDYO Hazırlık Programı Ders Dışı Portfolio Uygulaması
Portfolyo çalışmalarımız, özellikle eylem odaklı eğitim anlayışımızda belirttiğimiz
süreç, görev ve ürün odaklı dil öğrenimi sunma ve öğrencilere otonom dil öğrenme becerileri
kazandırma hedefleri kapsamında uygulanmaktadır. Tüm portfolyo çalışmalarımız dijital
platformlar üzerinden organize edilmekte ve değerlendirilmektedir. Yine dijital platform
üzerinden öğrencilerimizin portfolyo çalışmalarına dönüt verilmektedir. Bu sebeple porfolyo
çalışmaları sayesinde öğrencilerin dijital medya kullanım becerileri de dil öğrenim sürecine
dahil edilmiş olmaktadır. Öğretim görevlilerimiz ve öğrencilerimiz için portfolyo çalışmaları
16