Page 16 - 2021-2022 İNGİLİZCE HAZIRLIK ÖĞRENCİ EL KİTABI
P. 16
Düzey 2’ nin (B1) sonunda ise,
• Günlük yaşamda, işte ya da okulda, sık karşılaştığı ve tanıdık olduğu konulara
dayalı yazılı ve sözlü ifadeleri ana hatlarıyla anlayabilirler.
• Seyahatlerde, dilin konuşulduğu yerlerde karşılaşılabilecek çoğu durumların
üstesinden gelebilirler.
• Kişisel ilgi alanları doğrultusunda ya da bildiği konularda, basit, ancak fikirler
arası bağlantıların oluşturulmuş olduğu metinler yoluyla kendini ifade
edebilirler.
• Yaşadıkları olayları ve deneyimlerini aktarabilir; düşlerinden, umutlarından ve
isteklerinden söz edebilir, görüşlerini ve planlarını kısaca nedenleriyle ortaya
koyabilirler.
Düzey 3’ nin (B1+ / Genel İngilizce) sonunda ise,
• Kendi ilgi alanları ve en genel konularla ilgili bildik konulardaki yazılı ve sözlü
ifadelerin çoğunu anlayabilirler.
• Güncel olaylar veya kişisel veya mesleki ilgi alanlarına ilişkin kayıtlı
materyallerin çoğunu anlarlar.
• Yalnızca tanıdık konulardaki basit bağlantılı metinleri değil, aynı zamanda çok
çeşitli konularda ayrıntılı metinleri de anlayıp, etkileşimi sürdürmek, çeşitli
bağlamlarda istediklerini elde etmek için günlük yaşamdaki sorunlarla esnek bir
şekilde başa çıkar ve çok miktarda bilgi alışverişinde bulunurlar.
• Çeşitli seçeneklerin avantaj ve dezavantajlarını sunmanın yanı sıra gerekçeler ve
açıklamalar sağlayarak güncel bir konu hakkında bir bakış açısı verirler.
• Kişisel veya mesleki ilgi alanlarıyla ilgili çok çeşitli tanıdık konularda biraz
ayrıntılı metinler yazabilirler.
• İlgi alanlarıyla bağlantılı konular ve çoğu genel konu için geniş bir kelime
dağarcığı kullanır.
Düzey 4’ nin (B1+ / Akademik İngilizce) sonunda ise,
• İlgi alanları ve en genel konularda konuşmanın ana fikrini anlayabilirler.
• Güncel olaylar veya kişisel veya mesleki ilgi alanlarına ilişkin kayıtlı
materyallerin ana fikrini anlayabilirler.
• Sadece bildikleri konulardaki basit bağlantılı metinleri değil, aynı zamanda çok
çeşitli konularda net ayrıntılı metinleri de anlayabilirler.
15