Page 11 - 2021-2022 İNGİLİZCE HAZIRLIK ÖĞRENCİ EL KİTABI
P. 11
BUUSFL Hazırlık Programı Tasarım Modelimiz, eylem odaklı anlayışımız
doğrultusunda dil öğrenenin sosyal aktör; dilin ise gerçek hayatta iletişim kurma aracı olduğu
gerçeğinden yola çıkmaktadır. Bu model, öğrenci-öğrenci ve öğretmen-öğrenci arasında
anlamlı bir ilişki kurmaya önem vermektedir. Bu sebeple Hazırlık Programı Tasarım
Modelimiz öğrencilerin yabancı dil öğrenimlerine destek vermenin yanı sıra, onları gelecekteki
lisans hayatlarına da hazırlamaktadır. Bu amaçla, Öğrenci Faaliyetleri Birimimiz
öğrencilerimize akademik çevreden veya iş dünyasından uzmanları konuşmacı konuşmacı
olarak davet ederek seminerler düzenlemektedir.
Öğrenciler, BUUSFL İngilizce hazırlık eğitiminden geçerek dil becerilerini
geliştirecekleridir. Böylelikle, öğrenciler bölümlerinde İngilizce alacakları derslerde başarılı
olabilme, alanlarında İngilizce araştırma yapabilme, küresel bağlamda etkili bir iletişim aracı
kazanabilme fırsatı bulabileceklerdir. Ayrıca öğrencilerimizin dil öğrenme sürecinde sosyal
aktör olarak hedef dilde hareket edebilmeleri ve başarılı iletişim kurabilmeleri için kişisel,
sosyal ve iletişimsel becerilerin geliştirilmesi için BUUSFL eğitim anlayışı aşağıdaki 21.
Yüzyıl becerilerini kapsamaktadır. Hazırlık eğitim süresince geliştirilmesi hedeflenen beceriler
şema 2’ de sunulmuştur.
Eleştirel
Yaratıclık ve Zaman İşbirlikçi Düşünme ve Dijital Akademik
İletişim
İnovasyon Yönetimi Çalışma Problem Okuryazarlık Dürüstlük
Çözme
Şema 2: Kazanılması Hedeflenen Yedi Adet 21. Yüzyıl Becerisi
5. İngilizce Hazırlık Programı Öğretim Tasarım Modeli
BUUSFL, kurulduğu günden bu yana, değişen çağın ve yeni neslin ihtiyaçlarına
uygun, sürdürülebilir bir yabancı dil eğitimi ve öğretimini hedeflemektedir. Güncel öğretim
yaklaşım ve metotlarını yakından takip ederek, İngilizce hazırlık programının sürekli gelişen,
dinamik bir yapı olmasına özen göstermektedir. Avrupa Diller Ortak Çerçeve Programında
10