Page 12 - 2021-2022 İNGİLİZCE HAZIRLIK ÖĞRENCİ EL KİTABI
P. 12

(CEFR)  belirlenen  kriterler  doğrultusunda  BUUSFL,  yabancı  dil  öğretimi  sürecini,  kendi

               kurumsal  koşullarını  dikkate  alarak,  öğrencilerin  de  öz-sorumluluk  alabilecekleri  şekilde
               hazırlamaktır.


                      Hazırlık Programı Tasarım Modelimizin en temel yabancı dil öğretim amacı; CEFR’ de

               öngörülen, öğrencilerimize yabancı  dilin  temel  kuralları ile sözlü  ve yazılı  anlama-anlatma
               yöntemlerini öğretmek, çeşitli alanlardaki yayınları izleyebilme becerisi edindirmek, sosyal ve

               akademik yaşam için gereken iletişim dilini kazandırmaktır.


                      Eğitim felsefemizde belirttiğimiz eylem odaklı anlayışımız ve hedeflenen 21. yüzyıl

               becerileri  doğrultusunda,  Hazırlık  Programı  Tasarım  Modelimiz,  CEFR’ın  tanımladığı  dört
               temel dil becerisi (dinleme, konuşma, okuma, yazma) ile dilin temel bileşenlerine (kelime

               bilgisi, dilbilgisi, telaffuz, imla kuralları) önem veren ve bunların derslerde bütünleşik şekilde
               işlenmesini sağlayan bir şekilde tasarlanmıştır.



                      Bursa  Uludağ  Üniversitesi  Yabancı  Diller  Yüksekokulu’nda  İngilizce  Hazırlık
               Programı’nı  başarıyla  tamamlayan  öğrenci,  eylem  odaklı  yaklaşımda  gerekli  olan  bilgi

               alışverişinde  bulunan  ve  işbirlikçi  görevleri  yerine  getiren;  genel  ve  iletişimsel  dil

               yeterliliklerini geliştirmiş; ve Genel İngilizce açısından çeşitli görevleri yerine getirmek için
               uygun stratejileri güven, kendiliğindenlik ve akıcılık bağlamında etkinleştiren öğrenci olarak

               tanımlanır. Akademik İngilizce ile ilgili olarak da, başarılı bir öğrenci akademik başarı için
               gerekli  dil  becerilerini  geliştirmiş;  arabuluculuk  yoluyla  yararlı  stratejileri  birleştiren;

               etkileşimde  anlamı  oluşturan;  ve  not  almayı,  bir  tartışmaya  katılımı  teşvik  etmeyi,  diğer
               insanların fikirlerini geliştirmeyi ve bir grup tartışmasına öncülük etmeyi gerektiren görevlerde

               yer alan öğrenciyi ifade eder. Kurumumuzda başarılı olarak tanımlanan öğrenci ayrıca kendi

               öğreniminin sorumluluğunu üstlenir ve dil öğrenmenin, 21. yüzyıl becerilerini kullanmayı ve
               sınıf dışında öğrenmeyi gerektiren ömür boyu süren bir süreç olduğunun farkındadır.













                                                           11
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17