Page 17 - 2021-2022 İNGİLİZCE HAZIRLIK ÖĞRENCİ EL KİTABI
P. 17
• Etkileşimi sürdürmek ve çeşitli bağlamlarda istediklerini elde etmek için çok
miktarda bilgi alışverişinde bulunabilirler.
• Çeşitli seçeneklerin avantaj ve dezavantajlarını sunmanın yanı sıra nedenler ve
açıklamalar sağlayarak güncel bir konu hakkında bir bakış açısı sunabilirler.
• İlgi duydukları alanlarla ilgili çok çeşitli konularda basit ve net açıklamalar
sunabilirler.
• Kişisel veya mesleki ilgi alanlarıyla ilgili çok çeşitli bilindik konularda biraz
ayrıntılı kompozisyon yazabilirler.
• Belirli bir bakış açısını destekleyen ya da aleyhte bilgi aktaran ya da nedenler
öne süren, bir durumun ya da olayın nedenlerini ve etkilerini analiz eden farklı
türde kompozisyon yazabilirler.
• Deneyimlerini ve olayları tanımlamak için ifadeleri basit bir şekilde bir araya
getirebilir.
• Hedef dili anlamalarını geliştirmek ve akademik ortamda sunulan bilgiler
hakkında daha eleştirel düşünme yeteneğini geliştirmek için üst düzey düşünme
becerilerini kullanabilirler.
• Yazılı, görsel ve sözlü materyallere, kavramlara aracılık ederek, birbirleri
arasında ilişkiler oluşturup, çatışmaları çözer ve iletişimi yönetip
geliştirebilirler.
• Bildiği ve alışmış olduğu bağlamlarda, makul doğrulukta ve genellikle iyi bir
kontrolle bildiklerini kullanırlar.
• İlgili oldukları alanlarla ilgili, en genel ve akademik konularda geniş bir kelime
dağarcığı kullanabilirler.
Düzey 5’ nin (B2) sonunda ise,
• Soyut ve somut konulara dayalı karmaşık metinlerin ana fikrini anlayabilir,
kendi uzmanlık alanı olan konularda teknik tartışmalar yürütebilirler.
• Çok zorlanmadan, belli ölçüde doğal ve akıcı bir dil kullanarak anadilde konuşan
birisiyle iletişim kurabilirler.
• Farklı konularda, ayrıntılı ve anlaşılır bir şekilde kendini ifade edebilir ve bir
konunun olumlu ve olumsuz yönlerini ortaya koyarak kendi bakış açısını
yansıtabilirler.
16

