Page 17 - 2021-2022 İNGİLİZCE HAZIRLIK ÖĞRENCİ EL KİTABI
P. 17

•  Etkileşimi sürdürmek ve çeşitli bağlamlarda istediklerini elde etmek için çok

                             miktarda bilgi alışverişinde bulunabilirler.
                          •  Çeşitli seçeneklerin avantaj ve dezavantajlarını sunmanın yanı sıra nedenler ve

                             açıklamalar sağlayarak güncel bir konu hakkında bir bakış açısı sunabilirler.

                          •  İlgi  duydukları  alanlarla  ilgili  çok  çeşitli  konularda  basit  ve  net  açıklamalar
                             sunabilirler.

                          •  Kişisel veya mesleki ilgi alanlarıyla ilgili çok çeşitli bilindik konularda biraz

                             ayrıntılı kompozisyon yazabilirler.
                          •  Belirli bir bakış açısını destekleyen ya da aleyhte bilgi aktaran ya da nedenler

                             öne süren, bir durumun ya da olayın nedenlerini ve etkilerini analiz eden farklı
                             türde kompozisyon yazabilirler.

                          •  Deneyimlerini ve olayları tanımlamak için ifadeleri basit bir şekilde bir araya

                             getirebilir.
                          •  Hedef  dili  anlamalarını  geliştirmek  ve  akademik  ortamda  sunulan  bilgiler

                             hakkında daha eleştirel düşünme yeteneğini geliştirmek için üst düzey düşünme
                             becerilerini kullanabilirler.

                          •  Yazılı,  görsel  ve  sözlü  materyallere,  kavramlara  aracılık  ederek,  birbirleri

                             arasında  ilişkiler  oluşturup,  çatışmaları  çözer  ve  iletişimi  yönetip
                             geliştirebilirler.

                          •  Bildiği ve alışmış olduğu bağlamlarda, makul doğrulukta ve genellikle iyi bir

                             kontrolle bildiklerini kullanırlar.
                          •  İlgili oldukları alanlarla ilgili, en genel ve akademik konularda geniş bir kelime

                             dağarcığı kullanabilirler.


                      Düzey 5’ nin (B2) sonunda ise,

                         •   Soyut  ve  somut  konulara  dayalı  karmaşık  metinlerin  ana  fikrini  anlayabilir,
                             kendi uzmanlık alanı olan konularda teknik tartışmalar yürütebilirler.

                         •   Çok zorlanmadan, belli ölçüde doğal ve akıcı bir dil kullanarak anadilde konuşan
                             birisiyle iletişim kurabilirler.

                         •   Farklı konularda, ayrıntılı ve anlaşılır bir şekilde kendini ifade edebilir ve bir

                             konunun  olumlu  ve  olumsuz  yönlerini  ortaya  koyarak  kendi  bakış  açısını
                             yansıtabilirler.





                                                           16
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22